De vegades, en acabar una pel·lícula i el posterior debat a l'aula de projeccions, decidim allargar la conversa en algun bar, aleshores planen per la taula infinitat de títols que hem vist i que voldríem tornar a veure compartint-los amb la resta d'espectadors. En aqueixes converses Rafa Enguix ha nomenat algunes vegades una pel·lícula de Darren Aronofsky que li semblava interessant per al cineclub. Ha arribat ara el moment de veure per fi Réquiem por un sueño. La pel·lícula és americana i va ser estrenada l'any 2000. Aronofsky (Brooklyn, 1969) havia fet en 1998 l'estranya i arriscada Pi, fe en el caos, una pel·lícula que explorava les connexions de la matemàtica amb la càbala jueva a través de la personalitat desquiciada d'un jove cervellet que volia desxifrar el funcionament dels moviments de la borsa. L'èxit d'aquella pel·lícula amb totes les característiques del cinema independent (60.000$ invertits i 3'2 milions recaudats) li va permetre abordar una cinta més ambiciosa, tot i que encara dins dels marges del cinema independent. Réquiem por un sueño és una aspra i interessant història sobre una família amb problemes d'addicció a determinades substàncies, des de les drogues als productes per a controlar el pes passant per la televisó i els concursos. I sobretot els somnis. Una mare i un fill són els eixos sobre els que gira aquesta història ambientada en els EE.UU. que va deixar fascinat el públic en part per la seua arriscada posada en escena i per l´ús apabullant de la banda sonora. Una experiència incòmoda per a l'espectador, però que no el deixarà indiferent. De vegades la cinta ha sigut comparada amb Transpotting, aquella aterradora pel·lícula sobre el món de les drogues que es desenvolupava a la ciutat de Londres.
Darren Aronofsky és el director de El Cisne Negro, actualment en les pantalles de cinema.
Parlàvem de la banda sonora... ací en teniu una mostra: banda sonora
I el trailer
DIMECRES, 23 DE MARÇ A LES 18.00 A L'AULA RAFAEL AZCONA DE L'IES PARE ARQUES DE COCENTAINA.
1 comentari:
Publica un comentari a l'entrada